חדשות

“שיווק במובייל - ההזדמנות הכי גדולה של עסקים”

ליאת בן רפאל, מנהלת שיווק לעסקים בגוגל ישראל, בוועידת “כלכליסט” וגוגל: “לא להיות נוכח במובייל זה כמו לסגור את החנות כל יום חמישי” ‎”שיווק במובייל (סמארטפונים וטאבלטים) הוא ההזדמנות הכי גדולה שניצבת בפני עסקים בשנים הקרובות” - כך אומרת ליאת בן רפאל, מנהלת שיווק לעסקים בגוגל ישראל,

בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של “כלכליסט” וגוגל, שנערכת היום (א’) במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. ‎”הטכנולוגיה הסלולרית היא הטכנולוגיה בעלת קצב הההתפחות המהיר בהיסטוריה, ואחוזי החדירה שלה גדולים פי שמונה מהאינטרנט”, אמרה בן רפאל. “בשנות ה-90, כשהאינטרנט רק צברה תאוצה, עסקים שידעו לנצל את ההזדמנות כבר אז זכו ליתרון משמעותי. אותו דבר קורה היום עם המובייל, אבל לצערי מרבית העסקים הקטנים בישראל עוד לא שם”. ‎לדברי בן רפאל, למחצית מהישראלים יהיה סמאטרפון עד סוף השנה וב-2012 מספר הגולשים באינטרנט סלולרי יהיה גדול יותר מהגולשים מהמחשב האישי. “מאז 2007, חלה עלייה של 4,500% בחיפוש במובייל בישראל, ואנחנו לא צופים שום ירידה בתקופה הקרובה. העלייה הזו כוללת גם חיפושים שנוגעים לעסקים קטנים. לא להיות נוכח במובייל זה כמו לסגור את החנות כל יום חמישי”, היא הוסיפה. ‎אחד מהיתרונות של פרסום בסלולר, אומרת בן רפאל, הוא תוצאות מיידיות: “אחד מתוך שלושה חיפושים בסלולר הוא בעל הקשר של מיקום: שרברב בחיפה, מספרה בתל-אביב, מסעדה ברמת-גן. הלקוחות נמצאים על מפתן הדלת שלכם, הם מחפשים אתכם ועכשיו והם הכי קרובים להמרה לרכישה”. ‎בן רפאל סיפקה גם ארבעה טיפים לעסקים שרוצים לבנות אתר למכשירים ניידים: “ראשית, צריך לדאוג שתוכן יהיה רלוונטי, לבחור מוצר אחד או כמה מוצרים, לפי מבצעים או מוצרים הכי נמכרים, ומעליהם לשים שורת חיפוש לכל השאר. הטיפ השני קשור לרקע: צריך איזון בין המלל לרקע. ‎”הטיפ השלישי: לחצנים גדולים. המשתמשים תופסים את המכשיר ביד אחת ומנווטים עם האגודל, מה שיוצר פתח לטעויות. הלחצנים חייבים להיות גדולים כדי שהלקוח לא יקליק על דבר לא נכון, יגיע לעמוד שהוא לא רצה, יתעצבן ויצא מהאתר. הטיפ הרביעי הוא הליך המרה קצר. צריך לזכור שבסלולר, בגלל המיידיות, אנשים בורחים הרבה יותר מהר”. ‎בנוסף, אמרה בן רפאל, חשוב להגדיר את המטרות כבר בתחילת הדרך: “מיתוג? שאנשים יתקשרו? שיבואו לעסק? שירכשו ברשת? הכל משנה את האסטרטגיה”.
עומר כביר, כלכליסט

הצלחת הפרסום בסלולר בארה"ב עשויה לסמן את הדרך עבור המפרסמים המקומיים

בשנת 2015, על-פי מגזין “Mobile Marketing And Technology”, שניים מתוך 3 דולרים אשר יושקעו בפרסום אונליין, יושקעו בפרסום בסלולר.

לאור קצב הגידול של הסמארטפונים בעולם, כנראה שנתון זה אינו מוגזם. מחקר של חברת נילסן שפורסם בפברואר האחרון, ובחן קמפיין מיתוגי של ענקית המרקים האמריקנית Campbell ברשת iAD (אייפון) בתקציב של כמיליון דולר, מצא כי במהלך הקמפיין בוצעו יותר מחצי מיליון הקלקות שהביאו לרמת זכירות גבוהה פי 5 מקמפיינים של החברה בטלוויזיה, וחשוב מכך - כוונה גבוהה פי 4 לקנות ממוצרי החברה. במקרה אחר, חברת הרכב וולוו, אשר השיקה בצפון אמריקה את הדגם 60S שלה בקמפיין וידיאו חדשני ואינטראקטיבי במספר רשתות פרסום סלולריות ואפליקציות אייפון מובילות, גילתה בסיום הקמפיין גידול של 240% באהדה למותג וגידול של 88% בכוונת קנייה. הפרסום בסלולר נחשב מזה כמה שנים לדבר הבא, אך בישראל הוא עדיין בחיתוליו, ומעטים המפרסמים שמשתמשים בו. חדירת האייפון בישראל בשנה האחרונה הכתה את התחזיות גם בעולם ויצרה פוטנציאל עסקי גבוה למפרסמים. כיום בישראל ישנם כ-500 אלף בעלי מכשיר אייפון שמחוברים אליו 24/7. הם גולשים באינטרנט וברשתות החברתיות, מצלמים, מורידים אפליקציות, צופים בתכנים ושומעים מוזיקה. מדובר בפלטפורמה חדשנית למפרסמים, שיכולה לתת בולטות ובלעדיות, מאפשרת העברת המסר בצורה חדשנית ומגיעה הישר לכיסו של הלקוח. קשה למצוא בפלטפורמות המדיה הקיימות הזדמנות של מפרסמים להיות לבדם במדיה, תוך יצירת בולטות מול הלקוח. החשיפה הממוקדת לקהל היעד בפרסום בסלולר מאפשרת למפרסם להעביר את המסר טוב יותר, כך שהסיכוי שיפספס או יתעלם מהמסר קטן עד מאד. המרחק הקצר בין הצרכן לפרסום מעצים את הכוח של המסר, והבדידות הכה נחשקת של הפרסום אל מול כל מה שמסביב מעצימה את כוחו של המדיום. הנעה למכירה מיידית יתרונות פרסום בסלולר מתבטאים ב-TTR) Tap Through Rate) אחוזי הקלקה הגבוהים משמעותית מהקלקות על באנרים באונליין (CTR - Click Through Rate). לשם המחשה, בקמפיין של וולוו כמות ההקלקות הייתה פי 10 מאשר בקמפיין באנרים מסורתי שלהם. הפרמטר השני אחרי בולטות וייחודיות המדיום, שעבור חלק מהמפרסמים הוא הראשון בסדר החשיבות, הוא היכולת להניע לפעולה מיידית. הפרסום באייפון, בשונה מהטלוויזיה, העיתונות ואפילו האינטרנט, הוא היחיד שמסוגל להניע למכירה מיידית מהסמארטפון עצמו, למכירה באתר ייעודי בתוך הסמארטפון או בלחיצת כפתור להקמת שיחה למוקד מכירות. למי ששכח, האייפון מסוגל לבצע גם שיחות טלפון. הפרמטר השלישי והאחרון, קשור לכמות הקהל ומאפייניו. מיותר לציין כי מלבד אותם 500 אלף בעלי אייפון בישראל קיים מעגל שני של לא מעט בני משפחה וקרובים, אשר אמנם אינם מחזיקים במכשיר, אך נהנים מהקרבה אליו. מדובר בקהל רב וצעיר אשר חושק במכשיר של הוריו, כמו גם בקהל בוגר יותר אשר עדיין לא זכה לרכוש אותו אך אינו מוותר על החוויה. לא רחוק היום בו מפרסמים מובילים גם בישראל ישיקו בסלולר מהלכי פרסום ממוקדים, עוד לפני שיעלו לאמצעי המדיה המסורתיים, ולעיתים אף יעדיפו לפרסם רק בסמארטפונים מהלכים ומפולחים, קמפיינים ייעודיים או מבצעים קצרי מועד שיאפשרו הנעה מיידית לפעולה לקהלי היעד הרצויים.
אורי גורן, גלובס

השימוש באינטרנט הסלולרי זינק ב-77% במחצית הראשונה

מדוח MobileTrends של חברת אלוט תקשורת עולה כי את עיקר הזינוק (101%) רשם תחום האפליקציות לשיחות מבוססות אינטרנט סלולרי (VoIP) ותחום האפליקציות להודעות מיידיות הסמארטפונים הפכו בשנה האחרונה לחלק בלתי נפרד מחייהם של מיליוני משתמשים בעולם.

מה שבעבר היה מנת חלקם של מאמצים ראשוניים, חובבי טכנולוגיה ואנשי עסקים, הפך - לאור הורדת מחירים ומבצעים אטרקטיביים - להיות נחלת הכלל. החדירה של הסמארטפונים הביאה גם לזינוק משמעותי בשימוש באינטרנט הסלולרי, לאור הנגישות הרבה דרך מכשירים אלה. מדוח MobileTrends של חברת אלוט תקשורת הישראלית, ספקית פתרונות אופטימיזציה בעבור מפעילי תקשורת סלולרית בעולם, עולה כי במחצית הראשונה של 2011 התרחש גידול של 77% בשימוש ברוחב הפס הסלולרי בהשוואה למחצית השנייה של 2010. הדוח מסתמך על ניתוח פעילות של 250 מיליון משתמשים של מפעילות הסלולר שאיתן עובדת אלוט. מהדוח עולה כי את עיקר הזינוק (101%) רשם תחום האפליקציות לשיחות מבוססות אינטרנט סלולרי (VoIP) ואפליקציות להודעות מיידיות - אף שהן מהוות רק 4% מהשימוש באינטרנט הסלולרי במחצית הראשונה של 2011. שני תחומים אלה מסייעים למשתמשים לחסוך כסף על ביצוע שיחות קוליות ושליחת הודעות סמס באמצעות אפליקציות ייעודיות שמבצעות פעולות דומות באמצעות שימוש בתשתית האינטרנט הסלולרי שבמכשיר.
רועי גולדנברג, גלובס